- Strona główna
- >Oferta
Oferta
Nauka odbywa się w przyjaznej atmosferze poprzez zabawę z wykorzystaniem różnorodnych, ciekawych dla dzieci pomocy dydaktycznych. Gabinet Logopedyczny Kłębuszek został utworzony z wykorzystaniem środków unijnych, dzięki czemu posiada bardzo bogaty zestaw pomocy dydaktycznych, zapewniających ciekawe i urozmaicone zajęcia. Po zajęciach przekazywany jest materiał i szczegółowe wskazówki do ćwiczeń w domu.
Terapia wad wymowy
Prowadzimy diagnozę i terapię nieprawidłowej artykulacji, pracując nad prawidłowym miejscem i sposobem realizacji głosek. Ćwiczymy tor oddechowy, pracę języka, różnicowanie słuchowe i automatyzację w mowie spontanicznej. Dobieramy krótki, skuteczny „plan domowy”, tak by efekty utrwalały się między spotkaniami.
Terapia zaburzeń ustnej fazy połykania i oddychania
Uczymy fizjologicznego połykania i oddychania torem nosowym, korygując nieprawidłowe nawyki (np. nieprawidłowe połykanie, niewłaściwa pozycja spoczynkowa języka, stale otwarta buzia). Wprowadzamy ćwiczenia mięśniowoczynnościowe oraz elementy terapii miofunkcjonalnej i manualnej. Współpracujemy z ortodontami i laryngologami, by działać całościowo.
Terapia miofunkcjonalna, wspomagająca leczenie ortodontyczne u dzieci i dorosłych. Diagnoza wędzidła języka (ankyloglosji), przygotowanie do zabiegu przecięcia wędzidła języka oraz opieka pozabiegowa
Prowadzimy terapię miofunkcjonalną. Uczymy prawidłowego toru oddechowego, pozycji spoczynkowej języka i wzorca połykania. Pracujemy nad rozluźnianiem powięzi, właściwym napięciem mięśniowym w obszarze ustno-twarzowym, stabilizacją żuchwy. Podejmowane działania wspierają leczenie ortodontyczne dzięki czemu jego efekty są stabilniejsze. Współpracujemy z lekarzem prowadzącym i na bieżąco dostosowujemy ćwiczenia do aktualnych etapów leczenia. Oceniamy wędzidło języka, przygotowujemy do zabiegu przecięcia wędzidła (frenotomii) oraz prowadzimy ćwiczenia pozabiegowe.
Zaburzenia mowy i komunikacji – spektrum autyzmu
Wspieramy rozwój komunikacji funkcjonalnej i rozumienia, dobierając strategie do profilu sensorycznego, poziomu funkcjonowania i motywacji dziecka. Dbamy o rozwój poznawczy, społeczny i emocjonalny. W razie potrzeby włączamy alternatywne metody komunikacji – AAC. Budujemy plan współpracy dom–gabinet–placówka, aby cele były spójne.
Zaburzenia mowy i komunikacji – afazja dziecięca, alalia, opóźniony rozwój mowy
Rozpoczynamy od rzetelnej diagnozy poziomu rozwoju systemu językowego, rozumienia i praksji oralnej. Program łączymy z ćwiczeniami słuchu fonemowego, rozumienia i budowania wypowiedzi oraz rozwijaniem małej i dużej motoryki i koordynacji wzrokowo-ruchowej. Stawiamy na małe kroki, ale codzienną konsekwencję.
Zaburzenia mowy i komunikacji – zespół Downa
Wzmacniamy bazę komunikacyjną: od kompetencji przedjęzykowych i motoryki orofacjalnej, przez rozumienie, po aktywne wypowiedzi. Dobieramy tempo i formę pracy do możliwości dziecka, korzystając z materiałów wizualnych i gestów wspierających. Współpracujemy z rodziną i specjalistami, by utrwalać postępy.
Wprowadzanie elementów AAC (alternatywnej i wspomagającej komunikacji)
Dobieramy narzędzia od prostych gestów i tablic po systemy z symbolami/urządzeniami, tak by dziecko mogło skutecznie wyrażać potrzeby i uczestniczyć w rozmowie. Uczymy rodziców i otoczenie, jak z AAC korzystać na co dzień. Gdy pojawia się mowa, AAC wspiera jej rozwój, a nie zastępuje i nie blokuje.
Wczesna interwencja logopedyczna
Obejmujemy opieką niemowlęta i małe dzieci, koncentrując się na karmieniu, oddychaniu, wczesnych etapach rozwoju komunikacji i profilaktyce zaburzeń. Pracujemy poprzez zabawę i rytuały dnia codziennego. Rodzice dostają jasne wskazówki „na co dzień”, by wspierać rozwój od pierwszych miesięcy.
Terapia dzieci niesłyszących
Prowadzimy terapię surdologopedyczną ukierunkowaną na rozwój percepcji słuchowej, artykulacji i języka. Współpracujemy z rodziną i placówką, dostosowując zadania do rodzaju i stopnia ubytku oraz używanych urządzeń wspomagających słyszenie. Dbamy o czytelne wsparcia wizualne i rytmizację materiału.
Zapobieganie dysleksji – dzieci przedszkolne z grupy ryzyka
Usprawniamy analizę i syntezę słuchową oraz wzrokową, rozwijamy pamięć i koordynację wzrokoworuchową, wprowadzamy elementy terapii ręki. Ćwiczenia są krótkie, urozmaicone i osadzone w zabawie. Wprowadzamy wczesną naukę czytania i pisania. Ćwiczymy planowanie ruchu, kierunkowość i prawidłowy chwyt, zaczynając od dużych form do małych. Wzmacniamy pamięć ruchową liter i łączność z dźwiękiem mowy. Wplatamy elementy rytmu, ruchu i sekwencji, które ułatwiają kodowanie. Regularny trening przekłada się na lepsze czytanie, pisanie i rozumienie. Dbamy o ergonomię: postawę, oświetlenie, ustawienie ręki. Podejmujemy wszystkie niezbędne działania przygotowujące do osiągnięcia gotowości szkolnej i podjęcia nauki w klasie pierwszej. Wczesna profilaktyka zmniejsza ryzyko trudności szkolnych u dzieci z grupy ryzyka.
Terapia dysleksji – dzieci w wieku szkolnym z trudnościami w czytaniu i pisaniu
Pracujemy nad tempem i techniką czytania, rozumieniem tekstu, ortografią i grafomotoryką. Uczymy tworzenia bogatych wypowiedzi ustnych i pisemnych poprawnych pod względem gramatycznym i logicznym. Dbamy o umiejętność linearnego ułożenia zdarzeń w budowanych tekstach. Wspólnie z dzieckiem rozpoznajemy, określamy i omawiamy występujące trudności, by następnie podjąć pracę i wskazać strategie przezwyciężania ich. Wsłuchujemy się i uwzględniamy w terapii priorytety jakie stawiają dziecko i jego rodzice. Łączymy strategie kompensacyjne z systematycznym treningiem funkcji. Wplatamy w terapię elementy ruchu, dbamy o odpowiednią postawę, prowadzimy terapię ręki. Dajemy materiały do pracy w domu, by utrwalać efekty.
Praca z dziećmi nadpobudliwymi i z zaburzeniami koncentracji uwagi
Wspieramy rozwój koncentracji uwagi, wydłużamy czas pracy i skupienie za wykonywanym zadaniu. Strukturyzujemy zajęcia krótkimi, zmiennymi aktywnościami i jasnymi zasadami. Stosujemy wsparcia wizualne, ruchowe „przerwy” i techniki autoregulacji. Wprowadzamy pracę z ciałem oraz ćwiczenia oddechowe. Stosujemy terapię manualną oraz kładziemy nacisk na utrzymywanie nosowego toru oddechowego. Materiał dobieramy tak, by utrzymać zaangażowanie, a jednocześnie systematycznie osiągać cele.
Masaże terapeutyczne wg metody dr Swietłany Masgutowej (neurosensoryczna integracja odruchów twarzy, neurosensomotoryczna terapia taktylna)
Wspieramy normalizację napięcia i integrację odruchów w obszarze twarzy oraz całego ciała. Techniki pomagają przygotować aparat artykulacyjny do mowy oraz wspierają karmienie i połykanie. Pracujemy delikatnie i zawsze w komforcie dziecka.
Terapia ręki
Usprawniamy precyzję ruchów dłoni, dostosowywanie siły nacisku narzędzia pisarskiego, stabilizację obręczy barkowej oraz koordynację obu rąk. Ćwiczenia przekładamy na codzienne czynności: jedzenie, rysowanie, pisanie, manipulację. Budujemy motywację przez zadania sensomotoryczne i kreatywne.
Organizowanie szkoleń logopedycznych
Regularnie prowadzimy szkolenia stacjonarne dla specjalistów, zapraszając praktyków z doświadczeniem. Stawiamy na treści, które od razu można wdrożyć w gabinecie i w pracy z dzieckiem. Harmonogram i zapisy udostępniamy na stronie.