Widget przeznaczony do wyświetlania podstawowych informacji o Szkoleniu. Aby edytować te informacje przejdź do podstawowej edycji.

Temat:

Terapia dziecięcej apraksji mowy, afazji motorycznej, ORM wg zasad motorycznego uczenia

Prowadzący
mgr Ewa Grzelak
Termin:

17-18.10.2026

Długość:
16 godzin dydaktycznych
Cena:

1060 zł

Cena obejmuje materiały szkoleniowe oraz poczęstunek w przerwach kawowych.


W pierwszym dniu w cenę szkolenia wliczony jest również obiad. Uczestnicy przed rozpoczęciem zajęć otrzymają menu zawierające dwie-trzy zupy i dwa-trzy drugie dana do wyboru.


Szkolenie przeznaczone jest dla logopedów/ neurologopedów/ surdologopedów pracujących z osobami z dziecięcą apraksją mowy, ORM, afazja motoryczną i rozwojową itp. W czasie zajęć omawiana zostanie specyfika dziecięcej apraksji mowy oraz przedstawione zostaną zasady pracy i praktyczne strategie prowadzenia terapii w oparciu o zasady motorycznego uczenia artykulacji


Metody: 

 

Wykład problemowy, film, ćwiczenia praktyczne

 


Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu kursu

Program:

Dzień 1

  1. Dziecięca apraksja mowy (Childhood Apraxia of Speech) – cechy charakterystyczne i kryteria diagnostyczne

  2. Dziecięca apraksja mowy a apraksja oralna i dyspraksja

  3. Dziecięca apraksja mowy u osób z autyzmem

  4. Zasady prowadzenia terapii apraksji, ORM, afazji motorycznej i rozwojowej wg. zasad motorycznego uczenia

  5. Zasady doboru słownictwa w terapii – wzorce sylabowe i funkcjonalny dobór 

  6. Zasady planowania terapii mowy artykułowanej u osób stosujących AAC

  7. Terapia wg zasad motorycznego uczenia artykulacji w oparciu o zabawę i zabawki 

Dzień 2

  1. Przegląd głosek polskich w ujęciu motorycznym

  2. Typy podpowiedzi: gesty artykulacyjne, gesty ruchowo-dotykowe, uczenie na łańcuchu od przodu/od końca itp.

  3. Zasady stosowania i wycofywania podpowiedzi w oparciu o model DTTC ( Dynamic Temporal and Tactile Cueing)

  4. Stosowanie uproszczeń i przybliżeń słownych

  5. Praktyczne strategie i pomoce terapeutyczne wspierające terapię wg zasad motorycznego uczenia się

  6. Zasady współpracy z rodziną osoby objętej terapia wg zasad motorycznego uczenia się 

O prowadzącym

 

mgr Ewa Grzelak - logopeda, anglistka, terapeuta AAC, terapeuta metody PROMPT, SCERTS, szkoleniowiec MÓWika. Mama dziesięcioletniego Huberta, chłopca z autyzmem i apraksją mowy, użytkownika AAC. Pracuje z dziećmi z różnymi problemami w komunikowaniu się i używaniu mowy artykułowanej i języka. W praktyce logopedyczne bazuje na zastosowaniu zasad motorycznego uczenia się artykulacji u dzieci z apraksją, afazją motoryczną z praktycznym wykorzystaniem metody PROMPT oraz wsparciu środowiska dziecka w tym zakresie. Ciągle pogłębia swoją wiedzę, ze szczególnym naciskiem na metody pracy z dzieckiem z autyzmem i apraksją. Uczestniczka wielu szkoleń i konferencji, zarówno w Polsce jak i zagranicą. Swoją wiedzą i doświadczeniem dzieli się prowadząc swoją stronę internetową www.aac.info.pl oraz spotkania, prelekcje i szkolenia dla rodziców i specjalistów.