Widget przeznaczony do wyświetlania podstawowych informacji o Szkoleniu. Aby edytować te informacje przejdź do podstawowej edycji.

Temat:

Dziecko z afazją w przedszkolu i szkole – problemy diagnozy i terapii logopedycznej

Prowadzący
Dr hab. Jolanta Panasiuk, prof. UMCS w Lublinie i UWM w Olsztynie
Termin:

30-31.05.2026

Długość:
16 godzin dydaktycznych
Cena:

920 zł

Cena obejmuje poczęstunek w przerwach kawowych oraz obiad w pierwszym dniu szkolenia.  Menu zawierające do wyboru dwie-trzy zupy i dwa-trzy drugie dania zostanie dostarczone przed rozpoczęciem zajęć. Aby zajęcia rozpoczęły się punktualnie, osoby chcące skorzystać z obiadu proszone są o przybycie na miejsce i dokonanie wyboru kilka minut wcześniej.


Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu kursu


Dla kogo:

  • logopedzi/neurologopedzi
  • studenci logopedii 

Metody:

  • wykład problemowy

 

Program kursu:

  • Afazja dziecięca jako jednostka nozologiczna – ustalenia terminologiczne
  • Specyficzne zaburzenia mowy u dzieci w diagnozie logopedycznej: alalia prolongata, alalia, niedokształcenie mowy o typie afazji, afazja dziecięca
  • Zróżnicowanie obrazu psychopatologicznego dzieci z afazją, typologia zaburzenia
  • Rozpoznawanie afazji u dziecka i różnicowanie z innymi zaburzeniami rozwoju – procedura diagnostyczna
  • Analiza objawów zaburzeń językowych w przypadku afazji dziecięcej (studia przypadków)

-

  • Problemy szkolne dzieci z afazją (motoryczne, sensoryczne, behawioralne, emocjonalne, poznawcze, edukacyjne)
  • Stymulowanie rozwoju dzieci z afazją
  • Terapia logopedyczna dziecka z zaburzeniami sensorycznymi
  • Terapia logopedyczna dziecka z zaburzeniami motorycznymi
  • Programowanie języka u dzieci ze specyficznymi zaburzeniami rozwoju mowy

O prowadzącym

 

Dr hab. Jolanta Panasiuk, prof. UMCS w Lublinie i UWM w Olsztynie - Profesor uczelni w Zakładzie Logopedii i Językoznawstwa Stosowanego UMCS w Lublinie, specjalistka w zakresie neurologopedii, teorii komunikacji i tekstologii. Autorka około 300 publikacji naukowych, w tym standardów postępowania logopedycznego w przypadkach afazji, alalii, zespołu Aspergera, zespołu zamknięcia oraz zaburzeń mowy w przebiegu procesów neurodegeneracyjnych. Autorka monografii „Afazja a interakcja. TEKST – metaTEKST – konTEKST” (Lublin, UMCS 2012), nagrodzonej przez Prezesa Rady Ministrów RP. Specjalizuje się w diagnozie i terapii zaburzeń mowy u dzieci i dorosłych ze schorzeniami neuropsychiatrycznymi. Od wielu lat działa na rzecz rozwoju logopedii w Polsce – pełni funkcję Przewodniczącej Polskiego Towarzystwa Logopedycznego, jest członkiem Rady Języka Polskiego PAN oraz redaktorem naczelnym czasopism „Logopedia” i „Biuletyn Logopedyczny”. Za działalność naukową i dydaktyczną została odznaczona Brązowym i Srebrnym Krzyżem Zasługi oraz Medalem Komisji Edukacji Narodowej.