Widget przeznaczony do wyświetlania podstawowych informacji o Szkoleniu. Aby edytować te informacje przejdź do podstawowej edycji.

Temat:

SMURF II: doskonalenie własnych umiejętności diagnostyczno-terapeutycznych w dyslalii obwodowej

Prowadzący
Prof. dr hab. Danuta Pluta-Wojciechowska
Termin:

1-2.03.2025

Długość:
16 godzin dydaktycznych
Cena:

1300 PLN

Cena obejmuje materiały szkoleniowe oraz poczęstunek w przerwach kawowych. W pierwszym dniu w cenę szkolenia wliczony jest również obiad. Uczestnicy przed rozpoczęciem zajęć otrzymają menu zawierające dwie-trzy zupy i dwa-trzy drugie dana do wyboru.


Szkolenie z udziałem pacjentów.

 

Warsztaty są przeznaczone dla logopedów, którzy byli uczestnikami szkolenia w zakresie Strategicznej metody usprawniania realizacji fonemów SMURF (rejestrując się na szkolenie należy dostarczyć scan zaświadczenia o odbytych warsztatach). Doskonalenie umiejętności prowadzenia diagnozy i terapii będzie polegało na obserwacji diagnozy, a także praktycznych ćwiczeniach rozwijających własne sprawności w prowadzeniu oceny wymowy, procesów realizacyjnych i percepcyjnych oraz analizie wyników badań i projektowaniu terapii. Osobami poddanymi diagnozie będą uczestnicy szkolenia, a także pacjenci, jakich zapewni organizator szkolenia. Będzie też możliwość konsultowania własnych pacjentów za pomocą sporządzonych przez uczestników nagrań, fotografii.


Metody:

 

Ćwiczenia praktyczne, superwizja, feedback, klatka stop.


Na szkolenie prosimy zabrać ze sobą:

 

Uczestnik szkolenia powinien być wyposażony w małe lusterko (typu laryngologicznego), duże lusterko do ćwiczeń, małą latarkę (jeśli nie ma jej w posiadanym telefonie), szpatułki laryngologiczne drewniane i rękawiczki, mus owocowy, żelki Haribo lub suszone morele, papier do jedzenia.


Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu kursu

Program:

Dzień 1

  • Wprowadzenie i organizacja spotkania.
  • Karty diagnozy i zestaw pomocy.
  • Ćwiczenia praktyczne z wykorzystaniem strategii Klatka stop.
  • Kontrolowane ćwiczenia własnych praktycznych umiejętności diagnostycznych z wykorzystaniem strategii Feedback i pracy w parach (lub trójkach).
  • Analiza wyników badań, projektowanie działań naprawczych.

Dzień 2

  • Diagnoza pacjentów, których zapewni organizator szkolenia, ustalanie działań naprawczych i terapeutycznych.
  • Superwizja: analiza przypadków pacjentów z wykorzystaniem nagrań i fotografii (uczestnik będzie mógł przywieźć materiały na warsztaty).

O prowadzącym

 

Prof. dr hab. Danuta Pluta-Wojciechowska - profesor doktor habilitowany nauk humanistycznych, pracownik Instytutu Językoznawstwa Uniwersytetu Śląskiego, logopeda, członkini Zespołu Rozwoju i Zaburzeń Mowy Rady Języka Polskiego przy Prezydium PAN. Przez 17 lat była redaktorem naczelnym rocznika „Forum logopedyczne”, aktywna działaczka Polskiego Towarzystwa Logopedycznego, w latach 2011-2014 roku pełniła funkcję zastępcy Przewodniczącego Zarządu Głównego PTL. Autorka siedmiu  książek oraz ponad 130 artykułów opublikowanych w Polsce i za granicą, głównie na temat mowy w dyskursie zaburzonym różnymi  czynnikami biologicznymi. Jej główne zainteresowania naukowe dotyczą dysfunkcji mowy u dzieci z wadą w obrębie środkowej części twarzoczaszki, z zaburzeniami czynności prymarnych, takich jak np. oddychanie i przyjmowanie pokarmów. Prowadzi badania mowy wykorzystując ujęcie związane z lingwistyką kognitywną. Zajmuje się również patofonetyką związaną w szczególności z zaburzeniami realizacji fonemów warunkowanych konstytucjonalnie i funkcjonalnie, a także teorią i metodyką terapii dyslalii. Opracowała Strategiczną metodę usprawniania realizacji fonemów (SMURF) oraz związaną z nią Fizjologiczną terapię miofunkcjonalną (FTM), a także kompleksową terapię w przypadku zaburzeń mowy u osób z rozszczepem wargi i podniebienia. Od ponad 30 lat jest praktykującym logopedą, który zajmuje się diagnozą i terapią zaburzeń mowy dzieci i dorosłych z różnymi dysfunkcjami.