Widget przeznaczony do wyświetlania podstawowych informacji o Szkoleniu. Aby edytować te informacje przejdź do podstawowej edycji.

Temat:

Pacjent ortodontyczny w gabinecie logopedycznym

Prowadzący
mgr Katarzyna Kozłowska
Termin:

30-31.05.2026

Długość:
13 godzin dydaktycznych
Cena:

1300 zł

Cena obejmuje materiały szkoleniowe oraz poczęstunek w przerwach kawowych. W pierwszym dniu w cenę szkolenia wliczony jest również obiad. Uczestnicy przed rozpoczęciem zajęć otrzymają menu zawierające dwie-trzy zupy i dwa-trzy drugie dana do wyboru.


Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu kursu


Szkolenie przeznaczone jest dla:

  • logopedów
  • neurologopedów
  • stomatologów i ortodontów
  • fizjoterapeutów
  • studentów

Szkolenie oferuje zintegrowane podejście do pacjenta ortodontycznego, które przynosi wymierne efekty:

  • Zwiększona skuteczność terapii: nauczysz się technik skracających czas potrzebny na osiągnięcie rezultatów u pacjentów.

  • Precyzyjna diagnoza: opanujesz narzędzia do trafnej identyfikacji dysfunkcji miofunkcjonalnych.
  • Nowe narzędzia pracy: zdobędziesz praktyczne umiejętności gotowe do wdrożenia w codziennej praktyce.
  • Wszechstronne efekty: poznasz metody wpływające pozytywnie na oddychanie, połykanie i funkcje narządu żucia.
  • Rozwój zawodowy: podniesiesz swoje kwalifikacje i wyróżnisz się wśród innych specjalistów.
  • Zrozumienie podstaw: poznasz rozwój twarzoczaszki, cechy zgryzu w uzębieniu mlecznym i stałym, konsekwencje parafunkcji i dysfunkcji, a także interakcje pomiędzy funkcjami jamy ustnej.
  • Diagnostyka i analiza: nauczysz się badać pacjenta ortodontycznego, diagnozować dysfunkcje narządu żucia oraz oceniać wędzidełka i mięśnie wspomagające pionizację języka.
  • Praktyczne techniki: opanujesz techniki terapeutyczne w pracy z pacjentem ortodontycznym, w tym ćwiczenia manualne, pracę z aparatami ortodontycznymi i analizę filmów z terapii logopedycznej.
  • Planowanie terapii: dowiesz się, jak opracowywać indywidualne plany terapeutyczne i dobierać interwencje odpowiednie do potrzeb pacjenta.
  • Wskazania i przeciwwskazania: zrozumiesz, kiedy stosować określone metody i techniki, a kiedy zachować ostrożność.

Metody:

 

Wykład problemowy, film, ćwiczenia praktyczne

 

Program

Dzień pierwszy

  • Rozwój twarzoczaszki.
  • Pacjent ortodontyczny w gabinecie – badanie i ocena zaburzeń miofunkcjonalnych.
  • Cechy zgryzu w uzębieniu mlecznym i w uzębieniu stałym.
  • „Czytanie” twarzy, „czytanie” ciała.
  • Twarz dolichocefaliczna a twarz brachycefaliczna.
  • Konsekwencje patologicznego oddechu.
  • Konsekwencje parafunkcji i dysfunkcji.
  • Palec w buzi – jak sobie z tym poradzić?
  • Dysfunkcje narządu żucia – diagnoza I terapia.
  • Wędzidełko wargi górnej, wargi dolnej, policzków i języka – kto i co decyduje o ich korekcie?
  • Uwalnianie mięśniowo powięziowe i inne techniki wspomagające pionizację języka.
  • Kompetencje logopedy i ortodonty – czy patrzymy w tym samym kierunku?
  • Wspólne pole zainteresowań – podniebienie, język, zgryz, oddychanie, połykanie itp. Dysfunkcje i parafunkcje.
  • Charakterystyka wybranych wad zgryzu.
  • Wada zgryzu a problemy artykulacyjne.
  • Techniki terapeutyczne w terapii pacjenta ortodontycznego.

Dzień drugi

  • Ćwiczenia – techniki terapeutyczne.
  • Przegląd wybranych aparatów ortodontycznych.
  • Ortotropia okiem logopedy.
  • Biobloki – omówienie budowy i działania aparatów.
  • Praca logopedyczna z pacjentem z bioblokiem.
  • Analiza filmów z terapii logopedycznej.

O prowadzącym

 

mgr Katarzyna Kozłowska - Logopedka, neurologopedka, terapeutka miofunkcjonalna, terapeutka ortodoncji funkcjonalnej, trenerka Masażu Shantali Special Care, trenerka oddechu. W zawodzie od dwudziestu lat. Prowadzi własny gabinet logopedyczny oraz stronę Prologos, gdzie dzieli się swoją wiedzą i pomysłami. Zajmuje się przede wszystkim zaburzeniami miofunkcjonalnymi, terapią wad wymowy oraz terapią osób w trakcie leczenia ortodontycznego. Pracuje z dziećmi i dorosłymi. Na pacjenta patrzy holistycznie, w myśl zasady, że wszystko jest ze sobą połączone i jedno wynika z drugiego. Dlatego bardzo ważne jest dla niej poszerzanie wiedzy (nie tylko z dziedziny logopedii) oraz współpraca z innymi specjalistami. Logopedia jest jej pasją. Szkoli się i innych. Dzielenie się wiedzą daje jej tyle samo radości, co jej zdobywanie.