Profesor uczelni w Zakładzie Logopedii i Językoznawstwa Stosowanego UMCS w Lublinie, specjalistka w zakresie neurologopedii, teorii komunikacji i tekstologii. Autorka około 300 publikacji naukowych, w tym standardów postępowania logopedycznego w przypadkach afazji, alalii, zespołu Aspergera, zespołu zamknięcia oraz zaburzeń mowy w przebiegu procesów neurodegeneracyjnych. Autorka monografii „Afazja a interakcja. TEKST – metaTEKST – konTEKST” (Lublin, UMCS 2012), nagrodzonej przez Prezesa Rady Ministrów RP.
Specjalizuje się w diagnozie i terapii zaburzeń mowy u dzieci i dorosłych ze schorzeniami neuropsychiatrycznymi. Od wielu lat działa na rzecz rozwoju logopedii w Polsce – pełni funkcję Przewodniczącej Polskiego Towarzystwa Logopedycznego, jest członkiem Rady Języka Polskiego PAN oraz redaktorem naczelnym czasopism „Logopedia” i „Biuletyn Logopedyczny”. Za działalność naukową i dydaktyczną została odznaczona Brązowym i Srebrnym Krzyżem Zasługi oraz Medalem Komisji Edukacji Narodowej.
Logopedka, neurologopedka, terapeutka miofunkcjonalna, terapeutka ortodoncji funkcjonalnej, trenerka Masażu Shantali Special Care, trenerka oddechu. W zawodzie od dwudziestu lat. Prowadzi własny gabinet logopedyczny oraz stronę Prologos, gdzie dzieli się swoją wiedzą i pomysłami. Zajmuje się przede wszystkim zaburzeniami miofunkcjonalnymi, terapią wad wymowy oraz terapią osób w trakcie leczenia ortodontycznego. Pracuje z dziećmi i dorosłymi. Na pacjenta patrzy holistycznie, w myśl zasady, że wszystko jest ze sobą połączone i jedno wynika z drugiego. Dlatego bardzo ważne jest dla niej poszerzanie wiedzy (nie tylko z dziedziny logopedii) oraz współpraca z innymi specjalistami. Logopedia jest jej pasją. Szkoli się i innych. Dzielenie się wiedzą daje jej tyle samo radości, co jej zdobywanie.
Jest wykładowcą na Podyplomowych Studiach Logopedii Klinicznej i Neurologopedii na Wydziale Nauk o Zdrowiu przy Uniwersytecie Medycznym we Wrocławiu. Przez piętnaście lat była kierownikiem Podyplomowych Studiów z Wczesnej Interwencji i Wspomagania Małego Dziecka przy DSW we Wrocławiu.
Odbyła liczne kursy i szkolenia zarówno w kraju jak i za granicą z zakresu integracji sensorycznej, masażu niemowlęcego, terapii ustno twarzowej Castillo Moralesa, terapii czaszkowo- krzyżowej, technik znoszenia bólu wg koncepcji Rossa Emmetta i inne.
Międzynarodowy terapeuta bazujący na neurosensomotorycznych metodach rozwojowych
Terapeuta ustno twarzowej metody Castillo Moralesa
Instruktor masażu niemowlęcego Petera Walkera z uprawnieniami międzynarodowymi
Terapeuta czaszkowo- krzyżowy
Od wielu lat uczestniczy w konferencjach naukowych i turnusach międzynarodowych m.in. w USA, Kanadzie, Singapurze, Malezji, Norwegii i Wielkiej Brytanii. Jest członkiem Stowarzyszenia Castillo Moralesa.
Z wykształcenia logopeda, dyplomowany protetyk słuchu, specjalista wczesnej interwencji, certyfikowany terapeuta systemu MFS oraz tapingu logopedycznego i elektrostymulacji, Provider Neuroflow, mioterapeuta oraz logopeda ortognatyczny. Od września 2022r. członek zarządu oddziału mazowieckiego Polskiego Związku Logopedów.
Właścicielka gabinetu logopedycznego „Chodzą słuchy, że gadają już maluchy”.
Prowadzi kursy dla logopedów (min.: „Miozeszyt”, „Badania słuchu w pracy logopedy”, „Migdałkowo”, „Logorytmy”) oraz dla rodziców dzieci z niedosłuchem.
Tworzy pomoce logopedyczne: „Ćwiczenia słownikowe: związki frazeologiczne, synonimy, antonimy” wyd. Harmonia, „Logokarty – głoski syczące” wyd. Harmonia, „Logorytmy”
oraz bezpłatne materiały: broszura „ABC badań słuchu”, ulotka WSL (wczesna stymulacja logopedyczna);
Doświadczenie zdobywała jako terapeuta „Dźwięków marzeń”, logopeda w PZG w Warszawie, przedszkolach, szkołach podstawowych. Najbardziej interesują ją zagadnienia związane z: ORM, wczesną profilaktyką i interwencją logopedyczną, pracą z dziećmi z niedosłuchem oraz ich rodziną, terapią głoski R, terapią oddychania, mioterapią pacjentów „ortodontycznych”. Jej pasja to dzielenie się wiedzą z innymi oraz testowanie pomocy oraz książek do terapii. Prywatnie jest szczęśliwą mamą, żoną oraz pedantyczną panią domu. Kocha śpiew, taniec, koty, jazdę na rowerze. W wolnym czasie uczy się rozpoznawać gatunki ptaków w Polsce i własnoręcznie projektuje swoje pomoce logopedyczne.
Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach na kierunku logopedia i glottodydaktyka i Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu na kierunku wczesna logopedia kliniczna. Doświadczenie zawodowe z niemowlętami zdobywała pracując w trzech ośrodkach wczesnej interwencji, w gabinecie prywatnym, w szpitalu i w Śląskim Centrum Niemowlaka. Jako logopeda pracuje od 20 lat. Od 16 lat uczy na kilku uczelniach przyszłych logopedów i neurologopedów. Autorka i współautorka 10 książek, w tym monografii o ocenie i terapii niemowląt z krótkim wędzidełkiem języka. Od 9 lat prowadzi szkolenia dla logopedów. W pracy wykorzystuje autorskie programy pracy z dziećmi: PUMO ©, miobobo ©, Guguhopla – od zabawy do mówienia ©
fizjoterapeuta, dyplomowany terapeuta manualny, w trakcie certyfikacji koncepcji CRAFTA. Od początku drogi zawodowej związany z tematyką stawów skroniowo-żuchwowych i stale poszerzający wiedzę w zakresie powiązań okolicy orofacjalnej. Twórca Mechaniki Żuchwy, który za pomocą social mediów stara się popularyzować wiedzę na temat dolegliwości i terapii aparatu żucia.
logopedka, mioterapeutka, pedagożka, założycielka „Mówki Sztuki”. Pasjonuje się uważnym i nieinwazyjnym podejściem do dykcji stosując w terapii różne techniki manualne. Zajmuje się wadami wymowy osób dorosłych, przygotowaniem Pacjentów do terapii ortodontycznej oraz pracą z głosem przy całościowym spojrzeniu na układ mięśniowy człowieka, jego postawę ciała i nawyki. Łamie stereotyp, że do logopedy chodzą tylko dzieci. Uważa, że w każdym wieku można poprawić jakość i komfort swojego mówienia.
Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie – logopeda, terapeuta miofunkcjonalny i pedagog specjalny. Wiceprzewodnicząca Mazowieckiego Oddziału Polskiego Związku Logopedów oraz członek Polskiego Towarzystwa Terapii Miofunkcjonalnej. Od ponad 20 lat prowadzi diagnozę i terapię logopedyczną dzieci z różnymi zaburzeniami mowy. Specjalizuje się w terapii dyslalii, opóźnionego rozwoju mowy, niedokształcenia mowy pochodzenia korowego oraz zaburzeń miofunkcjonalnych w obszarze orofacjalnym. Prowadzi szkolenia dla logopedów, co robi z ogromną pasją. Tworzy pomoce logopedyczne, a w wolnych chwilach pisze wiersze dla dzieci. Prowadzi na Facebooku stronę Mowy nie ma – Profilaktyka i terapia logopedyczna, gdzie dzieli się swoim doświadczeniem i materiałami do pracy. Prywatnie mężatka i mama dwojga, hmm, dorosłych już dzieci.
ukończyła studia pedagogiczne (UJ, Kraków), jest logopedą dyplomowanym (UW, Warszawa); jest nauczycielem dyplomowanym, praktykiem z 26-letnim stażem, wciąż czynnym zawodowo,
logopeda, neurologopeda, pedagog specjalny, nauczyciel języka polskiego jako obcego, terapeuta miofunkcjonalny, specjalista wczesnej interwencji neurologopedycznej. Ukończyła studia logopedyczne w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie. Uczestniczka licznych kursów, szkoleń i warsztatów. Pracuje głównie z dziećmi do 7 r.ż., a także miofunkcjonalnie z dorosłymi pacjentami ortodontycznymi. Prowadzi stronę Logopeda przedszkolny – Aleksandra Rosińska na Facebooku. Tworzy i publikuje liczne pomoce przydatne w terapii zaburzeń komunikacji językowej u dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, niedokształceniem mowy pochodzenia korowego, dzieci dwujęzycznych, z dyslalią.