- Strona główna
- >Gabinet
Gabinet Logopedyczny w Krakowie
Gabinet Logopedyczny Kłębuszek został otworzony w 2010 roku, jako jeden z pierwszych oferujących zajęcia logopedyczne w dzielnicy Kraków-Podgórze. Gabinet został utworzony z wykorzystaniem środków unijnych, dzięki czemu od samego początku swojej działalności dysponuje bogatym zestawem pomocy dydaktycznych, gwarantujących urozmaicone zajęcia dostosowane do indywidualnych potrzeb i możliwości dzieci. Ze względu na stały rozwój Gabinetu oraz coraz szerszą ofertę prowadzonych przez nas zajęć logopedycznych systematycznie powiększamy ilość materiałów terapeutycznych. Dzięki temu każde zajęcia prowadzone są na najwyższym poziomie i uwzględniają indywidualne możliwości i potrzeby dziecka.
Obecnie Gabinet tworzy zespół terapeutów, obejmujących swoją opieką ponad 60 dzieci. Mimo rosnącej liczby pacjentów, każdy nasz podopieczny może poczuć się wyjątkowy i nigdy nie zostaje dla nas anonimowy. Regularnie prowadzimy wewnętrzne spotkania naszego zespołu, konsultując się, zasięgając opinii o prowadzonych zajęciach, wspierając się radami i wskazówkami do dalszej pracy oraz omawiamy bieżące zapotrzebowanie na pomoce wykorzystywane w prowadzonej przez nas terapii. W razie potrzeby spotykamy się także z lekarzami i wraz z nimi omawiamy trudności napotkane w codziennej pracy.
Chcąc sprostać potrzebom i wymaganiom dzieci uczęszczających na zajęcia oferowane przez Gabinet współpracujemy ze specjalistami z zakresu ortodoncji, laryngologii i neurologii. Nasi podopieczni mają umożliwioną szybką diagnozę, a co za tym idzie także wczesne rozpoczęcie ew. leczenia.
O mnie
Marta Kuchnik – Jestem Absolwentką Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie (filologia polska spec. logopedia – 5-letnie dzienne studia magisterskie) oraz Uniwersytetu Wrocławskiego (kierunek neurologopedia). Doświadczenie w pracy terapeutycznej z dziećmi zaczęłam zdobywać już w czasie studiów prowadząc zajęcia w ramach wolontariatu. Po ukończeniu studiów zdecydowałam się na założenie własnego Gabinetu Logopedycznego, pozyskując na niego środki z funduszy z Unii Europejskiej. Równocześnie rozpoczęłam pracę w przedszkolach i szkole podstawowej.
Prowadzenie zajęć logopedycznych jest moją pasją. Wyzwania pojawiające się podczas pracy pozwalają mi się realizować i stale motywują do dalszego rozwoju. Każdy, nawet najmniejszy sukces moich podopiecznych jest dla mnie ogromną radością i motywacją do dalszego działania. W oparciu o prowadzone przeze mnie zajęci i wynikające z nich doświadczenia piszę książki wykorzystywane w terapii oraz prowadzę warsztaty dla logopedów i terapeutów.
Nieustannie rozwijam prowadzony przeze mnie Gabinet Logopedyczny Kłębuszek. Poszerzam ofertę zajęć i współpracujący ze mną zespół specjalistów, zaopatruję Gabinet w najnowsze pomoce dydaktyczne. Zawsze najważniejszy jest dla mnie poziom prowadzonych zajęć. Dbam o to żeby każde Dziecko i Rodzic czuli się w Gabinecie bezpiecznie i swobodnie. Gwarantuję holistyczne podejście uwzględniające indywidualne potrzeby i możliwości Dzieci. Zarówno ja, jak i zatrudniane przeze mnie terapeutki, stale ponosimy swoje kwalifikacje uczestnicząc w szkoleniach i kursach organizowanych przez uznanych specjalistów w dziedzinie logopedii i wczesnej interwencji logopedycznej.
Rozwój zawodowy
Kursy, szkolenia i warsztaty metodyczne
- Terapia ustno-twarzowa i jej wpływ na rozwój funkcji pokarmowych i mowę u dzieci z grupy ryzyka i dorosłych z zaburzeniami neurologicznymi. Moduł I
- Metoda Verbotonalna
- Diagnoza i terapia jąkania u dzieci i młodzieży – praktyczny warsztat terapeuty jąkania
- Strategiczna metoda usprawniania realizacji fonemów w dyslalii obwodowej
- Zaburzenia funkcjonowania społeczno-emocjonalnego u dzieci
- Fizjologiczna metoda terapii logopedycznej w przypadku zaburzeń ustnej fazy połykania, oddychania i artykulacji u dzieci do 4 roku życia z dyslalią obwodową
- Terapia ręki
- Zaburzenia mowy w przebiegu dezintegracji i neurodegeneracji u dzieci i dorosłych
- Terapia Taktylna wg metody dr Swietłany Masgutowej
- Kinezjologia edukacyjna „Brain Gym” wg dr Paula Dennisona i Gail Dennison
- Neurosensomotoryczna Integracja Odruchów Twarzy - wg dr S. Masgutowej
- Warsztaty metodyczne „Metody terapii dzieci niesłyszących i dzieci z implantem ślimakowym - Szkoła Krakowska”
- Warsztaty metodyczne: „Afazja dziecięca, alalia, opóźniony rozwój mowy - metody diagnozy i terapii”
- Szkolenie Logopedyczne: „Zaburzenia mowy na tle autyzmu”
- Szkolenie z zakresu analizy rysunku dziecka
- Opóźnienie neuromotoryczne wg. programu stymulacji i wygaszania odruchów Sally Goddard, program szkolny
- Model wykorzystywania AAC w praktyce edukacyjnej szkół oraz rodzin dzieci ze złożonymi potrzebami komunikacji (Blok I, II, III)
- Terapia sensomotoryczna i korekcja dysfunkcji ustno-twarzowych, część 1
- Nie patrzy, nie słucha, nie mówi. Trening bazowych umiejętności komunikacyjnych
- Guguhopla, od zabawy do mówienia. Od samogłoski do zdania obrazkowo-literowego
- Kinesiotaping w logopedii i fizjoterapii stomatologicznej z oklejeniami dla mięśni mimicznych z analizą ich wpływu na wymowę głosek
- Ortoptyka (zaburzenia funkcji wzrokowych)
- Szkolenie z zakresu oceny efektywności porozumiewania się dzieci niemówiących z użyciem narzędzia „Sprawdź, jak się porozumiewam” - I, II, III stopień
- Szkolenie podstawowe na temat opóźnienia neuromotorycznego wg Programu Stymulacji i Wygaszania Odruchów Sally Goddard– program szkolny
- Ortodoncja w logopedii
Konferencje naukowe
- „Praca z dzieckiem z zaburzeniami autystycznymi. Metoda Elżbiety Wianeckiej”
- „Wczesna interwencja terapeutyczna”
- „Afazja u dzieci - problemy diagnostyczne i terapeutyczne”
- „Zagrożenie dysleksją i dysleksja. Skuteczność oddziaływań terapeutycznych”
- „Jak zapobiegać dysleksji?”
- „Podstawy diagnozy i stymulacji funkcji poznawczych warunkujących szybką naukę czytania.”
- „Moje sylabki – wczesna nauka czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną prof. J. Cieszyńskiej.”
- „Wykorzystanie metody sylabowej w pracy z pakietem Nasz Elementarz.”
- „Poza podręcznikiem. Ćwiczenia wspomagające naukę i koncentrację dzieci w okresie nauczania początkowego.”