Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju dzieci z grupy ryzyka na podstawie metod neurorozwojowych, ergoterapii w pediatrii i integracji sensomotorycznej


Termin: 15 - 16 marca 2019 roku

Czas trwania szkolenia: 20 godzin dydaktycznych

Pierwszy dzień – 15 marca (piątek) od 09.00 - 20.00

Drugi dzień – 16 marca (sobota) od 8.00 - 15.00

Koszt:  670 zł

Cena obejmuje materiały szkoleniowe oraz poczęstunek w przerwach kawowych.

Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu kursu

Uwaga: w przypadku rezygnacji ze szkolenia po 01 marca 2019r nie będzie możliwy zwrot pieniędzy z uwagi na przekazanie ich prowadzącej zajęcia. Możliwe będzie jedynie wstawienie innej osoby na opłacone miejsce.

Rejestracja:

Wypełniony formularz należy przesłać w formie skanu na adres gabinet.klebuszek@gmail.com

Formularz zgłoszeniowy

 

Program szkolenia:

    Prawidłowy rozwój dziecka w pierwszym roku życia: czucie, kontrola posturalna
  • 1. Rozwój sensomotoryczny w okresie płodowym i jego rola.
  • 2. Ocena odruchów ważnych dla rozwoju psychofizycznego dziecka - odruch, czy funkcja.
  • 3. Rozwój dłoni-wypuszczanie, chwyt, przetwarzanie sensoryczne
  • 4. Patologia ustno – twarzowa w rożnych zespołach genetycznych, a pomoc w zakresie wczesnej interwencji
  • 5. Znaczenie ergoterapii w pediatrii, a rozwój niemowląt
  • 6. Nauka prawidłowego karmienia piersią i butelką – rola terapii ustno – twarzowej w zaburzeniach genetycznych i zespole wad wrodzonych.
  • 7. Koncepcja trójkąta – rozwój sensomotoryczny w pierwszym, drugim, trzecim i czwartym trymestrze.
  • 8. Neurofizjologia receptorów w terapii.
  • 9. Możliwości poprawy psychomotorycznej w pierwszym roku życia.
  • 10. Ćwiczenia do stymulacji oddechowych.
  • 11. Porażenie nerwu twarzowego u niemowląt , a możliwości terapeutyczne
  • 12. Nauka jedzenia żucia i picia.

W szkoleniu będą uczestniczyć dzieci, omówione zostaną przykłady prowadzonych z nimi ćwiczeń.

Uwaga:

    Należy zabrać ze sobą: duży ręcznik kąpielowy, rękawiczki kosmetyczne, strój sportowy, sól fizjologiczną (jedną ampułkę), lalkę do ćwiczeń – koniecznie, oraz karimaty i wygodny strój sportowy, krem, owoce suszone, smoczek na butelkę, paluszki solone.

Prowadzący:

dr Teresa Kaczan

dr nauk humanistycznych, logopeda, terapeuta SI, ergoterapeuta, terapeuta metody Castillo Moralesa; konsultant kliniczny na oddziałach neonatologicznych; pracuje z dziećmi z zaburzeniami w rozwoju, współpracuje z zespołami interdyscyplinarnie; odbyła staże za granicą; publikuje, pracuje naukowo na Wydziale Nauk o Zdrowiu na fizjoterapii i logopedii klinicznej oraz neurologopedii Uniwersytetu Medycznego.