PRZYCHODZI DZIECKO DO LOGOPEDY – JAK PRZEPROWADZIĆ PROFESJONALNE BADANIE LOGOPEDCZNE
mgr Magdalena Mazur
Termin: 29 lutego 2020 roku, 10 godzin dydaktycznych
Koszt: 400 zł
Cena obejmuje materiały szkoleniowe oraz poczęstunek w przerwach kawowych.
Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu kursu
ADRESACI:
logopedzi, neurologopedzi, surdologopedzi, studenci logopedii
Program kursu:
-
I. CZĘŚĆ TEORETYCZNA:
- • Wywiad z rodzicem/opiekunem – środowisko domowe dziecka.
- • Charakterystyka i zachowanie.
- • Środowisko przedszkolne/szkolne.
- • Badanie i ocena następujących obszarów:
- Budowa i funkcjonowanie aparatu artykulacyjnego (mięśnie języka, mięśnie okrężne warg, podniebienie twarde, podniebienie miękkie, staw żuchwowo – skroniowy, wę-dzidełko podjęzykowe, zgryz)
- Ucho zewnętrzne i błona bębenkowa.
- Mowa czynna – artykulacja poszczególnych głosek
- Mowa bierna
- Słuch fonematyczny
- Tempo mowy
- Oddychanie podczas mówienia
- MFS (zaburzenia miofunkcjonalne) wzorzec ruchowy języka i warg podczas połykania
- Dominacja lateralna
- • Analiza dokumentacji medycznej dziecka.
- • Kiedy zalecamy wykonanie badań uzupełniających (psychologicznych, pedagogicznych, psychomotorycznych, laryngologicznych, audiologicznych, neurologicznych, ortodontycznych, fizjoterapeutycznych i innych
- • Przygotowywanie warsztatu logopedy – diagnosty.
- • Otoskop prawdę Ci powie!
Badanie otoskopem – praktyczna nauka rozpoznawania prawidłowej budowy przewodu słuchowego oraz błony bębenkowej z ocena drożności przewodu słuchowego zewnętrznego. - • Jaka piramida jest prawidłowa?
Badanie tympanometryczne wysokiej jakości sprzętem diagnostycznym EasyTymp – ręcznym urządzeniem do wykonywania badań przesiewowych ucha środkowego, wykonującym szybkie i dokładne pomiary impedancji i odruchów ipsilateralnych.
Wykonanie badania na chętnych uczestnikach szkolenia – wspólne omawianie wyników i nauka ich interpretacji. - • Co z tym bananem?
Badanie audiometryczne wysokiej jakości sprzętem diagnostycznym Audiometrem MA 33 – zbadanie przewodnictwa powietrznego chętnego uczestnika szkolenia, wspólne omawianie wyników i nauka ich interpretacji na podstawie banana mowy – częstotliwości dźwięków mowy umieszczonej na siatce audiometrycznej. - • Analizowanie zebranych informacji.
- • Współpraca ze specjalistami.
- • Opracowywanie informacji po badaniach.
II. CZĘŚĆ PRAKTYCZNA
Szkolenie wspierane własnym materiałem dydaktycznym, filmowym i fotograficznym.
Zachęca się, aby uczestnicy szkolenia w dniu szkolenia posiadali ze sobą lusterko oraz książeczkę zdrowia swojego dziecka (pożyczona także mile widziana).
Prowadzący:
mgr Magdalena Mazur
neurologopeda, surdologopeda, terapeuta Empathy Dolls, terapeuta karmienia z wykorzystaniem m.in. elementów wg. koncepcji Human Touh, providerer – terapeuta metody Johannesa IAS, terapeuta miofunkcjonalny, terapeuta kinesiotapingu neurologopedycznego, terapeuta systemu MFS, terapeuta wykorzystujcy elementy kompleksowej, neurofizjologicznej koncepcji terapeutycznej Castillo Moralesa oraz wielbicielka terapii neurobiologicznej prof. Cieszyńskiej, dyrektor Centrum Neuroterapii i Neurorehabilitacj NSL Magdalena Mazur