Praca z dzieckiem z zaburzeniami przetwarzania słuchowego i/lub nadwrażliwością słuchową - APD
Termin: 26-27 października 2019 roku, 14 godzin dydaktycznych
Koszt: 590 zł
Cena obejmuje materiały szkoleniowe oraz poczęstunek w przerwach kawowych.
Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu kursu
Rejestracja:
Cel szkolenia:
Nabycie wiedzy teoretycznej i praktycznej do pracy z dziećmi z zaburzeniami przetwarzania słuchowego APD
Program szkolenia:
-
Sobota 8 godzin dydaktycznych
- 1. Czym różni się słyszenie od słuchania?
- 2. APD w zaburzeniach rozwojowych – trudności związane z prawidłową diagnozą, po-dobieństwa i różnice
- 3. Diagnoza APD.
- 4. Postępowanie terapeutyczne:
- w szkole,
- w domu,
- specjalistyczne treningi słuchowe.
Przebieg zajęć:
-
1/ Część wstępna -teoretyczna
- Ucho i drogi słuchowe – słyszenie a słuchanie 2/ Zajęcia właściwe - APD
- Czym są zaburzenia przetwarzania bodźców dźwiękowych? 3/ Diagnoza APD(w formie warsztatów – pokazy przykładowych diagnoz i omówienie kwestionariuszy przesiewowych)
- Kwestionariusze przesiewowe zaburzeń przetwarzania słuchowego
- Audiometria tonalna – dla dzieci (audiometria Magic) i dorosłych
- Przykładowe testy zaburzeń przetwarzania słuchowego
- 4/ Postępowanie terapeutyczne
Jak pracujemy z dziećmi:- a) w szkole – dostępne pomoce, przekształcanie środowiska szkolnego,
- b) w domu – rady dla rodziców,
- c) specjalistyczne terapie w zależności od rodzaju problemów dziecka
Niedziela 6 godzin dydaktycznych
-
Program:
- 1. Czym jest nadwrażliwość słuchowa?
- 2. Czym jest mizofonia?
- 3. Czym są szumy uszne?
- 4. Diagnoza nadwrażliwości.
- 5. Postępowanie terapeutyczne:
- w szkole,
- w domu,
- specjalistyczne treningi słuchowe.
Przebieg zajęć:
-
1/ Zajęcia właściwe
- Czym jest nadwrażliwość słuchowa?
- Czym jest mizofonia?
- Czy są szumy uszne?
- Definicje.
- Objawy.
- Etiologia
2/ Diagnoza
- Badanie progu dyskomfortu. 3/ Postępowanie terapeutyczne
- Jak pracujemy z dziećmi z nadwrażliwością słuchową
Prowadzący:
Katarzyna Rychetsky - pedagog specjalny, pedagog korekcyjny i wczesnoszkolny, terapeuta, trener.
National Director For Poland Indywidualnej Stymulacji Słuchu Johansena IAS, terapeutka Bilateralnej Integracji oraz trenerka programu terapeutycznego i szkolnego Bilateralnej Integracji. Terapeutka i trenerka INPP. Organizuje szkolenia i kursy podnoszące kwalifikacje zawodowe dla pedagogów, terapeutów, logoprdów oraz nauczycieli. Prowadzi Centrum Metody Johansen IAS i Centrum Wspomagania Rozwoju Dobry Start. Pracowała w Prywatnej Klinice Lekarskiej w Niemczech. Pracowała w Akademii Medycznej w Warszawie i w Szpitalu Klinicznym Dzieciątka Jezus w Warszawie.